Hirdetés Magazin

Íme egy social media tanfolyam, amely elhozza a karrieredhez szükséges tudást

Az online marketingtől az internetes újságokon át egészen az influencerekig elkerülhetetlen eszköz lett a közösségi média, ha láthatóak szeretnénk maradni. Mondhatni, aki nincs fenn a Facebookon, az nem is létezik a piacon. De a folyamatos algoritmusváltozások és millió felhasználó között nem is elég csak jelen lenni; ki kell tűnni. De hogyan? 2024-ben csak pénzzel van erre esély? A Stabil Tudás Prémium Social Media Manager képzésén ezekre a kérdésekre kerestem megoldást, és szerencsére sok megnyugtató válasszal jöttem el onnan.

Social media managerré válni Stabil Tudással

A felnőttképzéssel foglalkozó startup social media manager tanfolyam mellett több kurzust is indít (például videóvágó, digitális illusztrátor), de mindegyikben egy a közös: a tanulás legyen friss, gyakorlatias és közösségi élmény.

Új, tavaly alapított cégként igyekeznek az oktatásban szem előtt tartani a minőséget és megfelelni a jelen tanulni vágyók igényeinek.

Utóbbi mentén a cég az online tanulást és annak előnyeit hangsúlyozza, és igyekszik ezeket a lehető legszéleskörűbben biztosítani a beiratkozó hallgatóknak. A Stabil Tudás célkitűzéseit szerencsére a náluk indult Prémium Social Media Manager képzésnél is maximálisan érezni lehetett.

Az iskola saját oktatási felülete segített legtöbbet abban, hogy rugalmasan, akár munkánkkal összeegyeztetve részt lehessen venni a kurzuson. Könnyedén becsatlakozhatunk heti óráinkra az ott elérhető Zoomon keresztül, külön szakaszban pedig elérhetjük a tanfolyamunk anyagát is, hogy át tudjuk ismételni a hallottakat, vagy lépést tartsunk velük. Ha pedig valamiért nem tudunk az adott héten becsatlakozni, akkor vissza tudjuk nézni az órát – akárhányszor, mert szerencsére nincsen se limitált megtekintésszám, se lejárata a videóknak. Viszont erősen ajánlott belépni minden órára, ha van rá mód, ugyanis a teljes élményt és hasznos tudást úgy tudjuk igazán átélni.

Forrás: Pixabay

A három hónapos social media manager képzés során az online marketing közösségimédia-eszközeit és stratégiáit vettük át. A tanfolyam teljesen az alapoktól indul – a social media megszületésétől annak 2024-ig tartó döbbenetes fejlődéséig –,

ezért bátran becsatlakozhatnak olyanok is, akik eddig nem nagyon facebookoztak, és el nem tudják képzelni, miért olyan népszerű a TikTok.

A nagyon alapokon túl pedig egy-egy tematikus órán belül minden létező és Magyarországon marketingeszközként sikeresen használható felületbe betekintést nyerhettünk. Ami ehhez sok pluszt adott, az a generációs marketingszemlélet, ahol azt sajátíthatjuk el, korosztályonként milyen szokások szerint interneteznek az emberek: mennyi időnk van megragadni a figyelmüket, és milyen típusú tartalom épp a befutó. Aktualitások terén is meglepően friss és naprakész a social media manager képzés, ugyanis a nyár előtt bevezetett eszközökkel már találkoztam itt, de ha épp jött valami újdonság, arról is tudtunk beszélni óra közben. A közösségimédia-felületek közül pedig hasznos áttekintésnek bizonyult a Youtube, a TikTok és az olyan itthon kevésbé ismert, de felfutóban lévő social mediák, mint a Pinterest vagy a Linkedin. Egyrészt közelebb hozta az oktató ezeket a platformokat is, megmutatva, milyen stratégiával lehet rajtuk sikereket elérni, milyen típusú közönséget érdemes becélozni rajta, és milyen céllal, továbbá azt is, hogyan tanuljunk meg ne idegenkedni tőlük.

Forrás: Pixabay

A tanultakat pedig szinte rögtön gyakorlatba helyezhettük. Ugyanis a Zoomnak köszönhetően minden órán megvalósulhatott a klasszikus kiscsoportos foglalkozás, amivel tényleg úgy érezhettük magunkat, mint egy reklámügynökség kampánytervezői megbeszélésén.

Nem volt hátrány az sem, hogy ki milyen háttérrel jött ide, ugyanis pont a különböző tapasztalatok mentén indult be a legjobb ötletbörze, ezzel erősítve azt az érzést, hogy igen, még én is képes vagyok kreatívan gondolkodni.

A közös ötletelést pedig mindig közös megbeszélés követte, ahol értékes, később bőven hasznosítható tanácsokat kaptunk az oktatótól. Az ő szakmai meglátásai mellett saját piaci tapasztalatait is megosztotta velünk, amiből legfontosabb tanulságként azt tudom kiemelni, hogy nem szabad hagyni, hogy kiégjünk a folyton változó algoritmusokban. A Roboraptoron is többször szembesülünk a változó eléréssel, ami sokszor tud demotiváló lenni, főleg, ha eddig működő stratégiákat kell újra felépíteni. Viszont a tanfolyamon számos olyan ötletből vagy stratégiából lehetett inspirálódni, amivel már lelkesebben tudtam a Roboraptor közösségi médiás megjelenésén alakítani, változtatni, azaz az új megközelítés vissza tudta adni  ebben a hitemet.

A különböző felületek megismerése és alkalmazása mellett mélyebb betekintést tettünk a Meta cég (Facebook és Instagram) hirdetési rendszerébe, amely a piaci tapasztalatok szerint sok vállalkozónak nem egyértelmű elsőre (és ezzel nincs is baj, a Facebook Business felületei tényleg bonyolultak). Megtartva az online hirdetés (kis pénzből mérhető eredmény) előnyeit, számos, magyar nyelvi környezetben jól működő célzási technikát és posztfelépítési stratégiát beszéltünk át, és élő próbálkozásaink átbeszélésére is jutott bőven idő. Ezek közül a Roboraptor hírlevélhirdetését teszteltem, ami kifejezetten sikeres is volt: 1 hetes kis, ajándékkal járó kampány után lett 40 feliratkozónk az induláskor.

Ha nem akartok lemaradni a Roboraptor cikkeiről, híreiről, itt tudtok feliratkozni a hírlevélre.

A hivatalos órák mellett mindig volt lehetőség arra, hogy egyéni konzultáción is találkozzunk a tanfolyam oktatójával, ha nem éreztük úgy, hogy megosztanánk a nagyobb csoporttal a felmerülő kérdéseinket, problémáinkat. Bár én nem éltem ezzel a lehetőséggel, de az iskola biztosított lehetőséget egy tanulótársprogramra, ahol a csoporttársainkkal állhattunk össze közös gyakorlás vagy tanulás végett. Ami viszont kiemelendő és nagyon pozitív, azok az álláskeresési tanácsok. Bár úgy tűnik, sok helyen keresnek social media managert, mégsem egyszerű elhelyezkedni ilyen pozíciókban ütős portfólió és tapasztalat nélkül. Már egy önéletrajz felépítése is más megközelítést kíván, mint egy hagyományos irodai munkára, ezért nagyon is jól jöttek a plusz anyagok ezen a téren. Karrierváltóknak és pályakezdőknek kifejezetten életmentőnek bizonyulnak.

Forrás: Pixabay

Kinek ajánlom a képzést?

A Stabil Tudás szervezésében elérhető Social Media Manager képzés bátran ajánlható mindenkinek, akit kicsit is érdekel az internetes tartalomgyártás. A teljesen az alapokról induló képzés kezdőknek, de még haladóknak is hasznos lehet, ugyanis a különböző közösségi médiás felületeken túl a hatékony hirdetési technikákkal és az eredmények vizsgálatával is megismerkedünk. A marketing- és szövegírói hátteret persze nem fogja pótolni ez a tanfolyam, de arra mindenképp sarkall, hogy merjünk kísérletezni a social mediával. És ne keseredjünk el, ha valami ezredjére is bugos lesz, mert ki lehet cselezni a rendszert így, vagy úgy.

Keresd a Prémium Social Media Manager képzést a TanfolyamGURU-n!

Már követed a Roboraptort, de mégis lemaradsz a legfrissebb kritikákról, hírekről? A Roboraptor hírlevél segít ebben! Hetente a postafiókodba küldi cikkeinket, hogy Te döntsd el, mit akarsz olvasni, ne a gépek.

Főszerkesztő
2009 óta foglalkozok blogolással és cikkírással. Jelenleg a Roboraptoron vagyok megtalálható főszerkesztőként. Bármilyen kérdésed van, a roboraptorblog[kukac]gmail[pont]com elérhetsz.