Pálfi György nemzetközi szinten is elismert magyar rendezőnk. Legfrissebb filmje, a Szabadesés (amelynek kapcsán a filmről szóló podcast-ünket itt hallgathatjátok meg) kapcsán összegyűjtöttük eddigi alkotásai közül azokat, amelyek nekünk a leginkább tetszettek.
Pálfi György nemzetközi szinten is elismert magyar rendezőnk. Legfrissebb filmje, a Szabadesés (amelynek kapcsán a filmről szóló podcast-ünket itt hallgathatjátok meg) kapcsán összegyűjtöttük eddigi alkotásai közül azokat, amelyek nekünk a leginkább tetszettek. Művei között szerepel morbid humorú nagyjátékfilm, dialógus nélküli vizuális kaland és még szuperhősfilm is – mindegyik erősen viseli a rendező kézjegyét. Íme Pálfi György eddigi öt legkiválóbb alkotása.
5. Táltosember: Sha-Man vs. Ikarus (2002)
A Táltosember a Jött egy busz … című öt történetből álló szkeccsfilm egy darabja, a rendező „leggeekebb” filmje. Pálfi a mai budapesti éjszakába hozza az Ikarus elvesztéséért bosszút álló Daidalosz és Táltosember harcát. Daidalosz egy budapesti bácsi, aki feltámasztja a Nap sugarai által elpusztított fiát. Bosszújuk megállíthatatlannak tűnik, de felbukkan Sha-Man, a magyar szuperhős, hogy megmentse a világot. A húsz perces alkotás egy igazi magyar akciófilm, vegyítve az ősi mítosz és a modern képregényfilmek jellegzetes elemeivel.
4. Final Cut – Hölgyeim és Uraim (2012)
Amikor Pálfi nem kap pénzt a Filmalaptól, akkor sem ücsörög tétlenül. Stáblistáján szerepel Chaplin, Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Sean Connery, Woody Allen, Szimba, Sophia Loren, Monica Belucci, Kate Winslet, de még sokan mások, az amerikai és európai filmművészet nagyjai. Pálfi és társai (vágók: Czakó Judit, Szalai Károly, Richter Nóra, Lemhényi Réka) egész estés szerelmi történetet készítettek az igazi férfiról és az igazi nőről, nem kevesebb mint 450 film snittjeinek a felhasználásával. Ebből a rendkívüli ötletből utóbb talán mindenidők egyik legjobb filmről szóló filmje készült.
3. Szabadesés (2014)
Pálfi 3 éve szeretné elkezdeni a Toldi forgatását. A zöld jelzésre várva a jeonju-i filmfesztivál felkérte egy egész estés játékfilm elkészítésére, ami máris nemzetközi sikereket ért el. A Szabadesés egy budapesti panelház furcsa lakóinak életét mutatja be. Hét történetet látunk, melyek problémáinkat, félelmeinket és frusztrációinkat dolgozzák fel egy különös, szürreális köntösbe bújtatva. A mindenki számára ismerős panelhangulatot nem csak a történetek, hanem a különböző képi megjelenítések is átformálják – Pálfi ezúttal is Pohárnok Gergely operatőrrel dolgozott. A film már a hazai mozikban.
2. Hukkle (2002)
Hogyan lehet jó filmet csinálni úgy, hogy egyetlen szó sem hangzik el benne? Hát így! A rendező első nagyjátékfilmje egy öregember csuklásával kezdődik, ami az egyetlen ember által kiadott hang a filmben. A falusi idill mögött titkok rejtőznek, a filmben, lassan feltárul előttünk egy lélektani dráma, a férjeiket csendben elpusztító asszonyoké. Pohárnok Gergely képei azt az érzést keltik, mintha nem is játékfilmet látnánk, hanem egy gyönyörűen fényképezett dokumentációját a helyi eseményeknek: a falu és lakói lélegeznek, így apró lépésenként kapunk betekintést az életükbe, mindennapjaikba.
1. Taxidermia (2006)
A számomra a No 1 még mindig a Taxidermia. Pálfi második nagyjátékfilmje Parti Nagy Lajos novellái alapján készült 2006-ban. Szürreális családi történet három generáció férfitagjairól, egy tisztiszolgáról, egy evőbajnokról és egy állatpreparátorról. A film egészen gyomorforgató, de a történet annyira magába szippantja a nézőt, hogy a film szereplőivel ellentétben magában tudja tartani az ebédjét. Egy kiváló alkotás ez a magyar rendezőtől.
Címlapkép forrása: Film.hu (Fotó: Pozsonyi Janka)
Már követed a Roboraptort, de mégis lemaradsz a legfrissebb kritikákról, hírekről? A Roboraptor hírlevél segít ebben! Hetente a postafiókodba küldi cikkeinket, hogy Te döntsd el, mit akarsz olvasni, ne a gépek.